Arbejdsmiljø
Når vi snakker om arbejdsmiljø er der flere ting som spiller ind. De gængse kan deles op i to:
- Fysisk arbejdsmiljø
- Psykisk arbejdsmiljø
Kigger man på indeklima, støj, indretning af kontoret og at man bruger det korrekte udstyr. Det fysiske arbejdsmiljø kan vi hjælpe lidt med. Herunder kan du se to af vores produkter, som kan bruges til at forbedre arbejdsmiljøet. Den første hjælper på personligsikkerhed, det er en håndholdt gas detektor. Den kan sikre at luften man arbejder i er forsvarlig og man er uden for fare. Dermed nedbringe den utryghed som der kan være ved at arbejde i udsatte situationer.
Den anden er for at måle klimaet på kontoret, hvad er temperaturen og hvordan er kvaliteten af luften man indånder. Vi har på vores erfaret, at der er en sammenhæng med, hvad den viser og hvornår vi bør lufte ud for at der ikke er en “lummer” luft.
Det er arbejdsgivers ansvar at medarbejderne sikkerheds- og sundhedsmæssigt forsvarligt kan udføre deres arbejde.
Alenearbejde skal jf. arbejdstilsynets bekendtgørelse i alle led planlægges og tilrettelægges således, at det kan udføres sikkerheds- og sundhedsmæssigt fuldt forsvarligt.
Med fx en G7c fra Blackline kan man med funktionen loneworker/man-down forbedre medarbejder og kollegaers arbejdsmiljø. Dette kan også være med til at nedbringe stressen ved arbejdet.
Arbejdsmiljø – psykisk, fysisk og socialt.
Arbejdsmiljø er ikke kun de åbenlyse påvirkninger som der er sat nogle sikkerhedsmæssige rammer/krav for, det gælder også sikkerhed, tryghed, sundhed og det gode indeklima og luften vi indånder.
Dårligt indeklima kan medvirke til træthed, hovedpine, koncentrationsbesvær samt uoplagthed og dermed have indflydelse på helbredet, effektiviteten samt sygefravær.
Dårligt indeklima er ikke noget man ser med sit blottede øje, men der er typisk flere forskellige indikator der spiller ind, derfor er det ofte for sent man opdager et indeklimaet er ændret.
På en enkelt og let måde kan du overvåge indeklimaet